Web dizajn trendovi u 2016

Web dizajn trendovi u 2016

Web dizajn trendovi kao i u modnoj industriji dolaze i odlaze. Ponekad su oni diktirani neophodnošću kao što je to slučaj sa responsive dizajnom (dizajn prilagodljiv svim veličinama ekrana).

Donošenje odluke da pratite neki web dizajn trend trebalo bi da bude u skladu sa potrebama vaših klijenata, njihovih korisnika, i vrste biznisa za koji se pravi web dizajn. Odluka nikad ne treba da bude bazirana na: “video/videla sam to na nekom modernom web sajtu pa zato želim i ja to da imam”. Web sajt koji je dizajniran samo na trendu, vrlo brzo će postati zastareo, i postavlja se pitanje kakvo će biti njegovo korisničko iskustvo.

Ono što izdvaja dizajn od umetnosti je dizajn koji bi trebao da bude funkcionalan.

Interaktivnost i “story telling”

Potrebno je da web stranica korisnika vodi kroz priču. Priču o firmi, proizvodima ili uslugama, o vama… Ona može da bude zanimljiva, prijatna i iznad svega jednostavna za korišćenje.

Slike su svakako odličan alat za brže i lakše povezivanje sa korsnicima, kao i za ilustrovanje poruke koju želimo da pošaljemo. Dugo vremena su bile u trendu slike sa temom super srećnih ljudi koji imaju savršene osmehe i biznis odela. Srećom, taj trend se promenio 2015. Napomenuli bismo takodje da takav tip slika u odredjenim oblastima poslovanja zaista potreban i pokazao se kao uspešan. Ali ne naravno za svaki tip biznisa.

Trend koji je trenutno aktuelan je da slike na sajtu izgledaju što više prirodno. U 2016 ćemo se susretati često sa fotografijama koje su uradjene u monohromu. Njihov cilj je da se napravi kontrast same fotografije i teksta da bi se omogućila dobra čitljivost teksta.

story telling

Video pozadina

Web sajtovi su generalno alati za prenos informacija o nečemu ili nekome, i zbog toga će uvek biti efektnije kada se na strani koristi video materijal. Na taj način se ideja i emocija lakše prenosi korisniku. On ona šta treba obratiti pažnju ukoliko se odlučite da se na Vašem web sajtu pojavi umesto fotografija video prikaz, jeste brzina vašeg sajta. Tj. verovatno će vam biti potreban jači hosting za sajt. U suprotnom rangiranje na Googlu može biti malo usporeno, jer je brzina web sajta bitan faktor u Google rangiranju.

Flat (ravan) dizajn

Flat dizajn će i dalje biti u fokusu, kao i “material dizajn” kod je Google predstavio 2014 promenom izgleda svog logotipa.

Flat-1024x389

Kartica dizajn (card design)

Upotreba kartica u dizajnu čini da sadržaj na sajtu bude modularan i lak za preuredjivanje. Takodje, sadržaj je kod centralizovan i fokusiran. Takv dizajn je jednostavan i pregledan. Veoma brzo prenosi informacije.

card design

Boje

Što se tiče celokupnog izgleda, pomalo će se vraćati u igru dizajn koji je bio zastupljen 80-tih. Prevenstveno mislim na smelost upotrebe jačih boja i retro izgleda slika.

Forme za unos

Forme za unos u 2016 zauzimaju više prostora, ponekad i ceo ekran sa velikim slovima, kako bi korisnicima bilo lakše da unesu tražene podatke. Trend koji je trenutno tastupljen su providni dugmići (ghost buttons). Dizajnirani su da budu providni ili poluprovidni, i koriste jednu boju pozadine.

ghost-buttons

Split sreen (podeljeni ekran)

Dobro je ponekad napraviti split-sreen dizajn gde će jednostavno korisnicima biti ponudjene 2 opcije koje mogu izabrati. Na primer kao 2 kartice na slici.

Split-Screen-1024x509

Call to actions

Kao i prethodnih godina, ovo su veoma bitni elementi na stranama i potrebno je da budu vidljivi. Preporučljivo je da na mobilnim uredjajima budu u podnožju ekrana, iznad footera.

Navigacija

Skrivena navigacija na sajtu je jedan od trendova koji je zavladao svetom web dizajna. Zahvaljujući smart telefonima sada dominira i takoyvani hamburger meni koji na veoma lak način, uz pomoć 3 crte i 1 klika otvara meni.

Dugačko skrolovanje sajta

Dizajn mobilnih telefona, kao i izgled Facebooka i ostalih socijalnih mreža doneli su novi trend u web dizajnu, a to je da je prihvatljivo imati dugačko skrolovanje na sajtu.

No Comments

Post A Comment